Select your language
שם העבודה | מחבר | מנחה שני | מנחה | שנת הגשה |
תפישת הסובייקט הפוסט-מודרני ברומנים של הסופר מישל וולבק: הרחבת תחום המאבק, החלקיקים האלמנטריים ואפשרות של אי | גל סלע | רות עמר | 2013 | |
"הלוך רוחה של פנלופה: על מקורותיה ההמריים של המלנכוליה" | נגה וייס | ורד לב כנען | 2013 | |
"בדמי ימיה" של עגנון על הרומן חיי אהבה של צרויה שלֵו | איסנה גולדין | ניצה בן-דב | 2013 | |
דמותו של בעל המום על פי עובדיה בעל מום של עגנון ובואד של סביון ליברכט | מיכל שפריר | ניצה בן-דב | 2013 | |
שלגיה הסלאבית במרחב הוירטואלי | סימה לוי | רוית ראופמן | 2013 | |
פצע הנטישה כתמת זהות ביצירות האוטוביוגרפיות של עמוס עוז ורונית מטלון | שירה בן יוסף | ניצה בן-דב | 2013 | |
הזדקנות וזקנה ביצירותיו של מישל וולבק החלקיקים האלנטאריים ואפשרות של אי | יבגניה שיגורינה | רות עמר | 2013 | |
משפחה לא בוחרים, חברים כן המשפחה הישראלית וערך החברות כפי שהם באים לידי ביטוי במחזות ישראלים עכשוויים | אילנה שטרן פרג'י | אברהם עוז | 2013 | |
אינטרטקסטואליות כביטוחי לנוכחות והיעדר במחזה מעבר לגבולין | אוברמן נילי | 2012 | ||
בתי תורג'מן | 2012 | |||
ליהי גרוס אביטל | 2012 | |||
גמאל גסאן | 2012 | |||
קרולין ניקולא חדד | ניצה בן-דב | 2012 | ||
הטקסט כמקום מקלט:בין המערה של אפלטון למערה של הקוראן | עבד אל סלאם סבע | ורדית ריספלר חיים | ורד לב כנען | 2012 |
שלילה וטרנספורמציה בשירתו של פאול צלאן | יפתח בן אהרון | יוליה מטבייב | 2011 | |
על סבל קיומי והמשיכה אל המוחלט: מחקר משווה של "המומר, או נפש נבובה" לאלבר קאמי ו"במושבת העונשין" לפרנץ קפקא | חן בר יצחק | גבריאל צורן | 2011 | |
הדמוניות שבבנאלי: "נפשות מתות" לגוגול, "שד זוטר" לסולוגוב, "האמן ומרגריטה" לבולגקוב | שרית קלדרון | ולדימיר פפרני | 2011 | |
חווית השליחות בברה"מ לשעבר, כפי שמשתקפת בסיפורים אישיים של שליחי הסוכנות היהודית | שי לי אטיאס | לריסה פיאלקובה | 2011 | |
מעשה הקריאה כמשקף תהליכים של גיל ההתבגרות בשני טקסטים: "ורד הלבנון" מאת לאה איני ו"משחקי בדידות" מאת נורית זרחי | חני זאוברמן-מיקלצקי | גבריאל צורן | 2011 | |
דמות האם השכולה והאלמנה בחמישה מחזות נשיים ישראליים | ליחן רחל שירן | אברהם עוז | 2010 | |
דימויי הארמון ביצירותיהם של הומרוס, אובידיוס ואפוליאוס: ממרחב ארכיטקטוני למרחב טקסטואלי | רינת נסראלדין | ורד לב כנען | 2010 | |
"הלא אתה יצרתני, הלוא אני חלומך" הקשר בין האמן ויצירתו-זיקות תימאטיות בין יצירת לאה גולדברג לילדים ויצירתה למבוגרים | טל מוניץ | חיה שחם | 2010 | |
"קשר של שתיקה עם האישה הקטנה" רטוריקת האהדה בשני רומאנים של אלזה מורנטה | שירלי פינצי לב | גבריאל צורן | 2009 | |
גרנדיוזיות ודיכאון בשירתו הלירית של משה אבן גבירול ובחיבור "ספר תיקון המידות" | גיל חדש | יוסף טובי | 2009 | |
אי שיבתו של אודיסאוס | דנה גולדנבלום | גבריאל צורן | 2009 | |
שירת השבי העברית והערבית: יחסי המשורר, השירה והמהולל | חאלד זרעיני | יוסף טובי | 2008 | |
שירת האהבה של טדרוס בן יהודה הלוי אבולעפיה וזיקותיה לשירת האהבה העברית האנדלוסית ולשירת האהבה הטרובדורית | שולמית יהל ביטון | אביבה דורון | 2008 | |
עיון בשני סיפורים מאת יוסף חיים ברנר לאור דיון במודג ה"אחר | מרים פלג | ישראל המאירי | גבריאל צורן | 2008 |
"מנוחת השקט"-על יחסי מטפל-מטופל בסיפור "תהילה" לשמואל יוסף עגנון | יאיר מיימון | ניצה בן דב | 2008 | |
[פורטה קאלי]: קריאה באינאיס מאת ורגיליוס | רועי אוניקובסקי | ורד לב כנען | 2007 | |
"מחלון דירתו המוחשכת": השתקפות בעיית השפה כאמצעי להגדרה עצמית: בין ספרות לפסיכואנליזה - דיון ברומאן "טירופו של רופא הנפש" מאת יהודית הנדל | ליאת בר-אבי מריאש | ניצה בן דב | 2007 | |
יצוג האימהות ביצירת סביון ליברכט | רבקה ברזניץ צור | ניצה בן דב | 2007 | |
המטאפורה כאמצעי שכנוע ברטוריקה האריסטוטלית | אור ברק | גבריאל צורן | 2007 | |
יסודות פואטיים ולשוניים בפירוש רב סעדיה גאון לספר תהלים | איילת כהן | יוסף טובי | 2007 | |
"אוטוביוגרפיה של משורר": היסוד האוטוביוגרפי ועיצוב דמות הנביא ביצירה "החיים כמשל" לפנחס שדה | כרמית רגב | שחר ברם | 2007 | |
ההתכללות בשירת האזור העברית והערבית בימי-הביניים: עיון משווה | ענת רגב | יוסף טובי | 2007 | |
אמהות ושבר: דמות האם בנובלה האפלפלדית בתקופות משבר | שי רודין | חיה שחם | 2007 | |
שירה וסיפורת בשלושה סיפורים של ג’. ד. סלינג’ר: "סימור: הקדמה", "הרימו את קורת הגג, נגרים", "יום מושלם לדגי הבננה" | מיכל שוורץ | שחר ברם | 2007 | |
"מדרש הגדול" לר’ דוד העדני - בין מדרש לילקוט: עיון בפרשת לך לך | גלעד שפירא | פנחס מנדל | עפרה מאיר | 200( |
(יחיד ויַחַד (על רומאנים מחיי פנימיהׂ |
תמר כתריאל | חיה שחם | 2006 | |
יסודות הגותיים ברשויות האישיות של יהודה הלוי | אנה מילר | יוסף טובי | 2006 | |
התכתבות והיכרות באינטרנט: סיפורים אישיים של יוצאות ברית המועצות לשעבר בישראל | אינה ווייסקופף | לריסה פיאלקובה | 2006 | |
צלו של האב הספרותי: מאינטרטקסטואליות אל "המאוים" באינאיס מאת ורגיליוס | יעל נצר | ורד לב כנען | 2006 | |
הביוגרפיה כמניפסט פוליטי-אמנותי: "פרידריך הלדרלין" לסטפן צוויג, "היינריך היינה" למקס ברוד | נורית פגי-לבון | גבריאל צורן | 2006 | |
פוגל ועגנון: מיתוס האישה הדמונית | יובל צרפתי | ניצה בן דב | 2006 | |
אגדות קדושים לוקאליות מפי מספרים נוצרים ומוסלמים בהקשר של מערת אליהו הנביא ומנזר אליהו הנביא בחיפה | רוזלנד דעים | רפאל טלמון | חיה בר-יצחק | 2005 |
ערפילים של אלמוניות: פואטיקה של מערכת שיקופי מרחב המאירה על תהליך חניכה תרבותי ברומן ’ג’וד האלמוני’ לתומאס הארדי | רוית לב-רן | שחר ברם | 2005 | |
בגוף ראשון נשי: קריאה השוואתית במכתבי האהבה של אובידיוס ואבלר ואלואיז | שרון מאיר | ורד לב כנען | 2005 | |
הסיפור האישי: סיפורי קריירה של נשים | חיה מילוא | חיה בר-יצחק | 2005 | |
מפגש בין-תרבותי כמשל: בין איטלקיות לגרמניות בשלושה סיפורים של א. ת. א. הופמן | לירון אבני | גבריאל צורן | 2004 | |
מוטיבים תאטרליים ביצירתו של מיכאיל בולגקוב | עינת בסר | לריסה פיאלקובה | 2004 | |
המרחב הניו-יורקי כמקום ספרותי: עיון משווה ב"התפסן בשדה השיפון" מאת ג’. ד. סלינג’ר וב"פעמון הזכוכית" מאת סילביה פלאת | נועה גור | שחר ברם | 2004 | |
דמותה של האם היהודייה, הישראלית, החילונית, המשכילה, כפי שהיא עולה מתוך סיפוריהן האישיים של אימהות על חוויית האימהות בישראל | יעל קדר-רופמן | לריסה פיאלקובה | 2004 | |
עולמו המוסרי של טנסי וויליאמס | צביה אופנברג | אברהם עוז | 2003 | |
דרך העיניים שלהן: קריאה פמיניסטית בספרות חז"ל | גוני בן-ישראל | פנחס מנדל | 2003 | |
הגיבור הספרותי כמשקף דור בשני רומאנים ישראלים "שירה" (ש . י. עגנון, 1971), "לא מעכשיו לא מכאן" (י. עמיחי, 1963) | גילה בניסתי | ניצה בן דב | 2003 | |
ראשית פרשנות הפיוט בתימן: פרשנותו של רבי יצחק ונה לפיוטי הסליחות | גיאת פלטיאל | יוסף טובי | 2003 | |
גרפיטי ישראלי ואופני ביטויו במדיות שונות | סיגלית זוהר | לריסה פיאלקובה | 2003 | |
מוסיקה ותאטרון - הקורלציה שוות המשקל כפי שמתבטאת ביצירתה של נעמי פולני בלהקת "התרנגולים" | גיא טנא | בועז בן-משה | אבי עוז | 2003 |